overbridge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willeke Nieuwenhuijze - WaarBenJij.nu overbridge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willeke Nieuwenhuijze - WaarBenJij.nu

overbridge

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willeke

06 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Overbridge Zondag 05-10-2008

Het is vanochtend vroeg opstaan. Vandaag gaan we namelijk een dagje naar overbridge. Een aangelegd strand aan de suriname rivier. Het is vanuit paramaribo ongeveer 1,5 uur rijden. Dus ik vertrek samen met jans en harvey om 7 uur bij ons thuis vandaan. Onderweg kopen we nog 2 watermeloenen. We gaan eerst naar Lelydorp waar we bij harvey thuis door claudio worden opgehaald. Vervolgens rijden we naar boré en tim om daar ook nog wat mensen op te halen. We vertrekken rond 9 uur vanuit lelydorp met 9 mensen. Harvey, jans, claudio, boré, tim, tanja, christa en denny met hun dochtertje danique en ik. Rond 10 uur komen we aan in overbridge. Het is nog heerlijk rustig, maar dat komt omdat de vakantie net voorbij is. We hangen onze hangmatten aan een paar palmbomen en nemen dan maar eens een duik in het water. Het water is trouwens niet zo heel koud, maar voor daar toch wel een lekkere verfrissing. Na veel te lang in het water te hebben gezeten en dus al behoorlijk rood te zien van de zon gaan we ff lekker hangen. En zo’n hangmatje ligt erg lekker. Tis gewoon een lekker dagje ontspannen. En meteen toch al maar een beetje kleur krijgen.
Er is hier een liedje waarin een zwarte man tegen een witte man zegt:
als jullie geboren worden zijn jullie roze, als jullie opgroeien zijn jullie wit, als jullie ziek zijn zijn jullie geel en als jullie in de zon gaan zijn jullie rood. En dan noem je mij een kleurling.
En ook dat word vandaag een paar keer tegen me gezegd, want ik zie toch echt rood volgens hen. Haha als ik op de terugweg eindelijk een spiegel heb in de auto moet ik toegeven dat ik echt rood zie. Volgende keer toch wat beter insmeren.
Na een heerlijk ontspannen avondje zijn we ’s avonds toch echt weer lui en gaan we niet te laat naar bed om morgen weer fris aan de week te kunnen beginnen.

trouwens ik zal zometeen even wat foto's op mijn hyves zetten dan kunnen jullie die bekijken.

en mijn nummer in suriname is 005978570297
mocht je een kaartje willen sturen kan dat ook namelijk naar:
sapotillestraat 15
zorg en hoop
paramaribo
suriname

tot een volgende x weer
xx wille

  • 06 Oktober 2008 - 20:02

    Jolanda:

    Ha Willeke klinkt allemaal erg goed. Hoop dat je echt een fijne tijd hebt. Oh en Trouwens we wachten nog even met het concours tot jij weer terug bent.

  • 11 Oktober 2008 - 15:12

    Denise:

    Wauwww! je verhalen klinken echt super! zoals het klinkt zit het met genieten iig wel goed! hee en leuk dat je zo snel veel mensen hebt leren kennen.
    echt bizar om me voor te stellen dat je lekker in je hangmatje ligt aan een strand, en dat allemaal in suriname :)
    liefs!

  • 17 Oktober 2008 - 21:50

    Leontien:

    hej meis! Wat leuk om nu toch op de hoogte te blijven, heb me gelijk maar aangemeld op je site! Heel veel plezier nog met alles en die stage..ja.... je moet geloof ik maar niet teveel willen. Herken ik helemaal! Dat meisje uit mijn jaar ken ik alleen van naam maar weet niet goed wie ze is.
    Veel liefs

  • 31 Oktober 2008 - 17:14

    Josien:

    heey wil, wordt wel weer eens tijd voor een nieuw verhaal!!!! Ben benieuwd wat je allemaal uitspookt daar!!! haha Liefs Jo

  • 08 November 2008 - 09:35

    Lindy:

    Heey Willeke, we zijn hier allemaal jaloers op jou verhalen..! Gisteren in de regen lampionoptocht gelopen.. Dan klinken jou verhalen beter!!
    Wel goed insmeren he..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Vanaf 25 september zit ik in Suriname om daar mijn vierdejaarsstage te lopen en daarmee mijn opleiding logopedie af te ronden. Ik zal daar 20 weken stage lopen op het Medisch Opvoedkundig Bureau in Paramaribo.

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 14259

Voorgaande reizen:

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: