Geen bericht goed bericht! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willeke Nieuwenhuijze - WaarBenJij.nu Geen bericht goed bericht! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willeke Nieuwenhuijze - WaarBenJij.nu

Geen bericht goed bericht!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willeke

11 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Jaja ik weet het ik heb weer veel te lang niets van me laten horen. Maar zoals ze zeggen geen bericht goed bericht en dat geldt ook voor mij. De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met het inrichten van mijn stagedagen. En nu na een paar weken begint het eindelijk lekker te draaien. Mijn dagen zitten vol. Ik behandel zo’n 7 kinderen op een dag. Kortom ik heb het druk. Waarom het nu pas op gang komt nou heel simpel: de Surinaamse mentaliteit. De twee dagen op school liepen al snel goed, omdat ik de kinderen gewoon uit de klas kan halen wanneer ik dit wil, maar op het MOB liep dat net even anders. De eerste week had ik voor de twee dagen dat ik daar werk 14 kinderen ingeroosterd. Ik denk dat er de eerste week 5 zijn op komen dagen. En dat is dus normaal. De mensen die daar werken moesten ook erg hard om mij lachen dat ik had verwacht dat iedereen op kwam dagen. Niet dus!!! Maar goed ik liet het er niet bij zitten en heb de andere mensen die niet op kwamen dagen opgebeld met de vraag of ze dan volgende week toch wel wilde komen en natuurlijk was dit geen probleem.
Week 2: 7 kwamen er opdagen. Jaja al twee meer dus ik mocht niet klagen. En zo ging het door! Nu zitten mijn dagen redelijk vol al hoewel het natuurlijk nog steeds voor komt dat ze niet op komen dagen, maar het verschil is dat ik er nu niet raar meer van op kijk!
In het leven naast mijn stage vermaak ik me heel erg goed! Het huis is gezellig! We koken regelmatig dus ik kan ook al wat Surinaamse gerechten op tafel zetten. De dagen dat ik niet thuis eet, eet ik met men huisgenootjes of medestudenten uit Utrecht (Marielle en Elize), Surinaamse vrienden ergens lekker buiten de deur. Af en toe hebben we ook een feestje en dan moet je van te voren ook niet koken, want wanneer je hier een feestje geeft moet je wel zorgen dat je gasten een maaltijd voorgeschoteld krijgen. En de Surinamers houden wel van een feestje! Dus we gaan regelmatig de straat op (zoals ze hier uitgaan noemen). En de discotheken hier hebben ook echt een supergoede airco dus daar is het ook heel goed uit te houden. Afgelopen zaterdag ben ik met Janneke de stad in geweest om een hangmat te kopen. En we zijn allebei geslaagd. ’s Avonds ben ik een hapje gaan eten met marielle en elize. En natuurlijk moesten we het restaurant weer sluiten. Haha we weten niet hoe het komt, maar als we met zijn 3e uit eten gaan zijn we elke keer de laatste die weg gaan. Haha maarja we hebben elkaar ook zoveel te vertellen! Daarna even naar huis om te kijken of die meiden nog behoefte hadden om mee te gaan naar discotheek zsa zsa zsu. En ik kwam thuis en het was donker dus die lagen al op 1 oor. Dus ik marielle en elize maar gebeld met de vraag of ze zin hadden om nog ff de discotheek in te gaan. En dat vonden ze een goed plan dus wij naar zsa zsa zsu, tis voor mij 3 minuutjes fietsen naar die discotheek, maarja ‘s avonds niet alleen over straat gaan! dus ik ben netjes met de taxi gegaan. Na een avondje flink stappen lag ik pas in bed toen het al weer ligt werd. En niet veel later staat er iemand aan mijn deur te kloppen of ik zin heb om naar waterland te gaan. Dat is net zoiets als overbridge. Nou ik vind het prima dan slaap ik wel verder in mijn hangmat. Dus we gaan naar waterland om daar de rest van de dag lekker te relaxen en voor mij nog wat bijslapen want ik ben gebroken ;). Volgend weekend gaan we naar Stone Island en ook even naar Brownsberg. We regelen het zelf, omdat dat goedkoper is zeker omdat we met best een grote groep zijn. Volgende week horen jullie hier meer over!
Ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn verhaal en ik zal echt proberen regelmatig wat voor jullie te schrijven!
Foto’s zijn onderweg ook daarover horen jullie volgende week meer!

Xxx willeke

  • 11 November 2008 - 19:52

    Ilse:

    hehe na lang wachten eindelijk weer een berichtje ;) gelukkig heb je nog een telefoon he :P maar leuk, leuk, leuk om te lezen.. en nu nog wachten op de foto's!!

    Kuss

  • 11 November 2008 - 20:09

    Denise:

    Ein-de-lijkkk ;) Klinkt weer goed will! Zo te horen heb je je draai helemaal gevonden daar. straks kom je niet meer terug ;) Die mensen... dat ze ook gewoon niet komen, en niets laten horen dan! Je zal inderdaad wel raar hebben staan kijken die eerste week.
    Zeg en hoe is het met t pigment gesteld? begint de teint al richting de donker bruin te gaan? :) ben benieuwt naar je fotos! Geniet :D
    Hier alles onder controle, 1e 2 tentamens gehaald (yeahhh!) heb er 2 nog niet terug dus dat is nog even spannend! Verder zn goesse gangetje, af en toe naar goes city ;) Donderdag borrel in amsterdam, heb er zin innnn! En ik ga bij een studentensport vereniging ik ben nu een beetje trainingen aan het volgen om te kijken welke het wordt. :D
    Hééél veel plezier nog meis! Xx (tis onderhand een mailtje geworden..)

  • 12 November 2008 - 22:13

    Leontien:

    hej meis! Goed wat van je te horen en zeker dat je al zoveel leuke mensen om je heen hebt! Ik vind het heel wat, 7 kinderen op een dag! Dat zou voor mij ook al een record zijn ;) echt super dat je zoveel leuke dingen doet en ik ga er bij deze vanuit dat je voor mij een keer een Surinaamse maaltijd maakt ;)
    liefs

  • 14 November 2008 - 20:50

    Maritgen:

    hoi!
    dit is de eerste keer dat ik op deze site kijk :S eerst wist ik helemaal niet waarom je naar suriname ging..
    maar het lijkt me wel leuk daar ;)
    wat doe je dan eigenlijk voor werk?

    xmaritgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Vanaf 25 september zit ik in Suriname om daar mijn vierdejaarsstage te lopen en daarmee mijn opleiding logopedie af te ronden. Ik zal daar 20 weken stage lopen op het Medisch Opvoedkundig Bureau in Paramaribo.

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 14250

Voorgaande reizen:

25 September 2008 - 08 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: